wtorek, 4 czerwca 2013

Kąpiel parowa twarzy - "parówka"

 
Kąpiel parowa to nic innego jak oczyszczenie skóry twarzy.
 
 
Zalety:
  • dogłębnie oczyszczeją skórę twarzy,
  • podczas zbiegu otwierają się pory i nadmiar łoju zostaje wydalony,
  • poprawiają wygląd skóry,
  • poprawiają ukrwienie skóry,
  • pobudzają układ oddechowy,
  • dodatkowo działają pozytywnie na zatoki i narządy układu oddechowego.
 
Wykonanie
 
Do wykonania kąpieli parowej potrzebujemy przede wszystkim zioła, które możemy zakupić z aptece lub sklepie zielarskim. Garść ziół należy zalać wrzątkiem i zaparzyć przez chwilę. Przy wykonywaniu takiej parówki warto pamiętać, że jeśli ma się cerę mieszaną lub suchą zioła zalewamy ciepłą wodą. Następnie nachylamy się nad tak przygotowanym płynem i przykrywamy głowę ręcznikiem aby para nie ulatywała. Zabieg powinien trwać około 5 minut. Na zakończenie do twarzy przykładamy miękką chusteczkę , a następnie spłukujemy zimną wodą.
 
 
Wybór ziół
 
Takie kąpiele parowe można wykonywać przy każdym typie cery należy jedynie wiedzieć jakich ziół użyć.
  • do skóry tłustej można zastosować: rozmaryn, głóg, rumianek, miętę pieprzową, szałwię, tymianek.
  • do skóry suchej i wrażliwej najlepszy będzie kwiat róży lub lawendy, rumianek.
  • do skóry starzejącej się i zmęczonej: ogórecznik, melisa.
 
 
 
 
Moje odczucia
 
Wczoraj wykonałam moją pierwszą w życiu"parówkę". Skusiłam się na wykonanie tego zabiegu głównie dlatego, że moja cera ostatnimi czasy jest dość mocno zanieczyszczona wągrami i zaskórniakami. Do mojego zabiegu wybrałam mieszkankę rumianku oraz mięty.
Musze powiedzieć, że zabieg okazał się bardzo przyjemny i relaksujący a efekt końcowy mnie totalnie zaskoczył ponieważ skóra twarzy była bardzo miękka i gładka w dotyku, czego kompletnie się nie spodziewałam. Jeśli chodzi o efekt oczyszczenia to jest zadawalający, ale z całą pewnością taki zabieg należy powtarzać częściej. Ja napewno będę wykonywała takie oczyszczanie raz w tygodniu bo jest to świetna metoda na uzyskanie pięknej skóry twarzy.
Polecam
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz